Jak zrobić tabelę w Excelu 2020

Jak zrobić tabelę w Excelu 2020

Aby utworzyć tabelę w programie Excel, musisz najpierw wybrać komórkę w obrębie tabeli. Możesz to zrobić, najeżdżając myszką na krawędź tabeli. Najechanie na krawędź tabeli spowoduje przekształcenie kursora w czterokierunkową strzałkę kierunkową. Kliknięcie lewym przyciskiem myszy na krawędzi tabeli spowoduje wybranie nagłówków kolumn lub całego wiersza. Ponowne kliknięcie lewym przyciskiem myszy na krawędzi tabeli spowoduje wybranie nagłówków kolumn.

Po wybraniu tabeli kliknij zakładkę Projektowanie. Z tej zakładki możesz zmienić style i format tabeli. Upewnij się, że zaznaczyłeś opcję „Moja tabela ma nagłówki”. Ta opcja doda ogólne nagłówki kolumn do komórek w tabeli. Ta opcja może być pomocna, jeśli nie jesteś pewien, jak dodać nagłówki dla wierszy kolumny.

Możesz również edytować formułę w komórce, a zostanie ona zaktualizowana w całej kolumnie. Możesz również wyłączyć funkcję automatycznego dodawania kolumn i wierszy do tabeli. Aby wyłączyć tę funkcję, kliknij przycisk Opcje AutoCorrect. Zostanie otwarte okno dialogowe Autokorekta. W oknie dialogowym AutoCorrect wybierz kartę AutoFormat As You Type.

Wiersz nagłówka kolumny to pierwszy wiersz w tabeli. Zawiera on tytuły kolumn tabeli oraz treść tabeli. Ciało tabeli składa się z danych i formuł. Możliwe jest usunięcie wszystkich wierszy, ale spowoduje to utworzenie pustego wiersza. Możesz również użyć narzędzia Clear All Cells Formatting w Kutools for Excel, aby wyczyścić całe formatowanie z tabeli.

Kolejnym krokiem w tym, jak stworzyć tabelę w Excelu 2020, jest nadanie jej nazwy. Po wybraniu nazwy tabeli, po lewej stronie nazwy pojawi się ikona tabeli. Dzięki temu możesz szybko sortować dane w tabeli. Możesz również dodać wiersz i kolumnę całkowitą dla tabeli.

Jeśli potrzebujesz wydrukować zawartość tabeli, przejdź do ekranu menu Drukuj. Jest ono dostępne poprzez kartę Plik lub po naciśnięciu skrótu klawiaturowego Ctrl+P. Następnie kliknij opcję Wybrana tabela. W oknie Drukuj możesz również wydrukować tabelę bez drukowania elementów znajdujących się poza nią. W tabelach można również stosować odwołania strukturalne, aby ułatwić odczytywanie odwołań do zakresów. Możesz również odwoływać się do zakresów w obrębie tabeli, używając nagłówków kolumn lub nazwy tabeli.

Kolejną przydatną funkcją w programie Excel jest możliwość korzystania z funkcji Formularz. Funkcja ta pozwala na edycję danych tabeli bezpośrednio z okna dialogowego. Klawisze strzałek pozwolą Ci przejść do następnego pola rekordu. Funkcja ta pozwoli Ci również na wyszukiwanie danych w Tabeli. Funkcja „Znajdź i zamień” jest również przydatna do wyszukiwania i zamieniania w tabeli.

Inną możliwością sortowania danych jest użycie tabeli przestawnej. Kiedy jesteś gotowy do sortowania danych w tabeli, wybierz odpowiednią kolumnę i wybierz opcje „Sortuj według” lub „Sortuj według wartości”.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.Wymagane pola są oznaczone *